22:57
Нетворкінг в онлайн-роботі з батьками

Батьки не встигають або  безвідповідально ставляться до ваших порад ? Призначте зручний час, надішліть їм посилання на онлайн зустріч або придумайте іншу інтерактивну форму роботи на сервісі з батьками здобувачів освіти.

У березні 2020 року ми освітяни опинилися в незвичних умовах, пов’язаних з карантинними обмеженнями. Кожен педагог пристосовувався до нових реалій і вирішував освітні завдання по-різному.  З часом ми  переконалися, що потрібно знайти баланс між різними формами дистанційної взаємодії: вебінар, відео лекції, презентації тощо. Освітній процес не може обійтися без взаємодії батьків і закладу освіти. Тож як налагодити її в онлайн – режимі? До такого питання педагоги нашого закладу дошкільної освіти підійшли інформаційно обізнано та  відповідально.

Сьогодні  я розповім вам про використання Нетворкінгу  як форму онлайн роботи з батьками.

Нетворкінг (від англ. net — мережа, work — робота) — форма побудови ділових зв’язків у інтернеті. Інтернет-технології, мобільні додатки, сервіси — засоби комунікації сучасного закладу дошкільної освіти з родинами вихованців.

Технології нетворкінгу дають змогу вивести на новий рівень комунікацію з батьками, а також організувати ділове спілкування батьків та вихователів, практичного психолога, логопеда, медсестри, керівника закладу.

Майданчиками для такого спілкування можуть бути різні інтернет-платформи та соціальні мережі, що дають змогу:

швидко обмінюватися інформацією;

оперативно реагувати на запити й потреби родин;

 надавати постійну педагогічну, психологічну підтримку батькам;

проводити просвітницьку роботу;

залучати батьків до освітнього процесу та життя закладів дошкільної освіти;

осучаснити освітній процес.

 

Найактивніше ми використовуємо такі Інтернет-ресурси:

  • електронна пошта та Google-інструменти;
  • сайти закладів дошкільної освіти;
  • блоги педагогів;
  • групи в соціальних мережах;
  • месенджери для швидкого обміну інформацією.
  1. Інтернет загалом і Google-додатки зокрема допомагають педагогам нашого дошкільного закладу швидко співпрацювати з колегами, ефективно взаємодіяти з батьками вихованців . В нашому закладі створений веб-сервіс Google Класс для педагогічних працівників, де ми можемо отримувати повідомлення від адміністрації, творчої групи, виконувати завдання, а також  презентувати власні майстер-класи; надсилати фото- та відеозвіти; проводити вебінари, дискусії з батьками вихованців і колегами з інших закладів дошкільної освіти; організовувати різні конкурси, виставки, презентації тощо.
  2. Створений сайт дошкільного закладу , який оформлений відповідно до статті 30 Закону України «Про освіту». Наш сайт є джерелом інформації освітнього, розвивального, виховного й методично- просвітницького змісту.  http://anatali1970.ucoz.net/     

 

Динамічність наповнення сайту закладу дошкільної освіти, різноманітність інформації створює цілісний образ педагогічного колективу, його позитивний імідж. Адже батьки в будь-який час на сайті мають змогу:

  • переглянути новини з життя садка;
  • ознайомитися з новими нормативними документами з дошкільної освіти;
  • дізнатися, за якими освітніми програмами працюють групи;
  • отримати рекомендації щодо організації діяльності з дітьми під час карантину або тимчасової відсутності дитину у садочку;
  • прочитати поради фахівців щодо особливостей розвитку дошкільників;
  • з’ясувати, в яких умовах перебувають діти, чим вони зайняті впродовж дня в дитячому садку.
  • На сайті розміщене посилання на  сторінку нашого закладу в соцмережі Faceboоk , де ми маємо змогу індивідуально спілкуватися з батьками, консультувати їх, оперативно повідомляти важливу інформацію, залучати їх до активної участі в житті дитячих садків, а також поширювати досвід роботи наших педагогів та вивчати перспективний педагогічний досвід закладів дошкільної освіти.
  • також на сайті є корисні посилання, зокрема на особисті блоги/сайти педагогів закладу. Так, наприклад, для батьків вихованців моєї групи створений сайт «ВИХОВУЄМО РАЗОМ».

https://sites.google.com/view/lopatay

Батьки не тільки отримують корисну інформацію, а й мають змогу активно долучитися до обговорення питань щодо організації освітньої діяльності вдома, тобто дистанційно.

На моєму сайті можна побачити сторінки:

Дистанційна освіта : Саме Нетворкінг між дошкільним закладом і родиною сприяє формуванню сучасного інформаційно-просвітницького простору з метою розвитку, навчання та виховання дітей вдома у зв’язку з тимчасовою відсутністю (хвороба, карантин інше) та обміну досвідом сімей.

Тож я вирішила розмістити на цій сторінці вже готовий результат спільної діяльності ЗДО і батьками. На якій можна побачити презентації колективної діяльності батьків і дітей вдома та вихователя в садочку як підсумок вивченого матеріалу освітнього проєкту. Так , наприклад, освітній проєкт «Диво-дивне» (презентація «Ми створюємо дива» -діти конструювали поробки з різного природнього та будівельного матеріалу вдома , надавали мені фото виробу і вже потім ми спілкувалися у вайбері , де ділилися своїми враження від такого виду творчої діяльності).

Проєкт «Малювання – це моє захоплення» ознайомив дітей з різними видами малювання та використання різноманітного матеріалу. В презентації представлені роботи дітей у садочку , а також малюнки виготовлені вдома .

 

 В результаті такої роботи батьки приділяють більше уваги дітям особливо освітньої, розуміють , що є потреба у виконанні завдання, і що надалі вони зможуть побачити свої малюнки в Інтернеті(це зараз дуже зацікавлює дітей), привчають дітей до самостійності та креативності.

https://sites.google.com/view/lopatay/дистанційна-освіта

Також враховуючи, той стан , коли діти знаходилися на карантині вдома, а також можуть знаходитися вдома через хворобу або з  будь-яких інших причин, я запропонувала батькам виконувати певні завдання, вправи, ігри, переглядати розвиваючи мультфільми для дітей дошкільного віку, шляхом створення сторінки  «Padlet – навчаємо граючись» , адже відповідно  до  статті 8 Закону України «Про дошкільну освіту» сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім’ю від обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.

Отже, батьки, як суб’єкти освітнього процесу, несуть відповідальність за здобуття дошкільної освіти власною дитиною.

Всі завдання розміщені за програмовими розділами освітньої програми «Українське дошкілля», за якою працює вікова група, а також за тематикою освітніх проєктів. Інформація надається батькам , а вони вирішують у який зручний час для них і дитини цю інформацію (аудіо-, відео-, тексти казок, віршів, приклади організації дитячого експериментування, ігрової, зображувальної та інших видів діяльності дітей раннього і передшкільного віку) запропонують власній дитині, ураховуючи її психофізіологічний та емоційний стан. Звісно, що не кожен з батьків поставився до такої форми спільної діяльності відповідально, але з часом моя сторінка працює активно, навіть, як додатковий матеріал для повторення пройденого раніше.

https://padlet.com/danshova15/ftr28q80hodsuhiq

Для батьків є батьківська сторінка, на якій розміщено консультативний матеріал, який є актуальним. Батьки отримують оповіщення в соціальній мережі Вайбер щодо розміщення нової інформації на сайті (час та строки зберігання), а далі за бажанням вони можуть проходити анкетування за певною темою. https://sites.google.com/view/lopatay/батьківська-сторінка

А також для дітей та їхніх  батьків під час пандемії на сайті ЗДО №1 «Шпачок» була створена Віртуальна  галерея . Ми  зробили доступними кращі зразки світового мистецтва, а також наповнили своїми місцевими музеями та міні-музями дошкільного закладу.

https://sites.google.com/view/anatali5/

 

Висновок: Організація в ЗДО  дистанційного навчання є одним із способів надання освітніх послуг вихованцям шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Сучасні засоби комунікації відкривають педагогічному колективу закладу дошкільної освіти безмежні можливості якнайліпше реалізувати принцип партнерської взаємодії з батьками вихованців та надання дітям освіти через ІКТ.

Таким чином,  впровадження в освіту технологій дистанційного навчання сприяє одержанню якісно нового освітнього продукту. Стрімкий  розвиток інформаційних та комунікаційних технологій дало нам змогу розширити  «горизонти» навчання, і мотивувати дошкільнят, враховуючи їх інтереси,  сучасні тенденції і можливості.

Родину називаємо причалом, до якого пристаємо, ховаючись від негоди й лиха, де знаходимо спокій і затишок, джерелом, з якого черпаємо сили та енергію.

Переглядів: 25 | Додав: apuhtina297